20121203

põgus tutvustus: suveidüllilinnake

 Ma olen kunagi varem ka Busseltonist kirjutanud - üle aasta tagasi, nagu kirkamatest kriitidest lugejad mäletada võivad. Ehk siis, kui ma Broome´i ujulas Barryga tutvusin - vana mees, hall habe ees, aga kuratlik säde silmis. Seesama, kes mind oma ellusuhtumisega üllatavalt palju inspireeris (ja kellepärast ma rohkem ujuma hakkasin). Seesama tüüp, kes hakkas iga hommik kell 5 jooksmas käima - 20 km, ja nii iga päev, et osaleda Ironmanil. Ta mainis ka Busselton Jetty Swim võistlust, mida ta korraldab. Mäletate? Igatahes juhtus nii, et kuna meil oli plaanis oma seekordset Austraaliarada tallama hakata Lääne-Austraalia surfi-ja veinimekast Margaret Riverist, siis otsisime kaardil regiooni suurimaid asulaid. Ja loomulikult kargas silma Busselton. Lihtne kuugeldus, ja leidsime ilusa restorani, mille kodulehel oli kirjas, et ou, tulge tööle. Paar kirja ja päeva hiljem olimegi Busseltonis ja vaatasime hosteli õues läbi telgi sääsevõrgu loojuvat päikest:
näete - loojub!
 Ja hommikuti, enne tööleminekut, vaatasime hoolega jalanõude sisse - siinkandis võib ootamatuid üürilisi leiduda:
 Linn ise on mõnus - peatänaval on isegi paar surfipoodi ja kõrgemad hooned on kahekordsed. Elanikke on ligi 20000, mis tähendab, et nad on oma madalate majadega valusalt suure maa-ala linnaks muutnud e. koguaeg on tunne, nagu oleks kuskil lõputus eeslinnas. Suurim atraktsioon - ei ole surfamine! Vesi on siin siledam, kui Kakumäel ja minu meeltes on selline sile õudus pigem meri, kui ookean. Lained ja maailmakuulsad surfirannad on 30 km kaugusel, neemenuki taga - sinna me veel hakkame jõudma! Suurim atraktsioon on hoopistükkis Busselton Jetty, ümber mille ma koos tuhande teise kodanikuga veebruaris võidu ujun (registreeritud!). Ehk siis 3,6 km. Ühe korra juba proovisin, ja see oli õudne - üksi ookeanis olles on ikka iga kala haikala ja neid mõlemaid jagub korralikult siia - lõdisesin poole peal päikse kätte soojenema ja siis solberdasin tagasi :) Mööda Jettyt sõidab rong- ja kõik reisijad lehvitavad ujujale -  ja üleüldse meenutab kõik natuke seda nimetut idüllilist väikelinna, kus Pipilota Viktuaalia, Tom ja Annika Elu ägedaks elasid. Ja kohalik veinitoodang on kohe kindlasti populaarsuselt teisel kohal. 
Loomisel on hai-ja meduusivaba ujumisturvaala
Torm tuleb
Kivid ja Jetty
Seda, kuidas me siin elame ja oma päevi õhtusse saadame, kirjeldan varsti pikemalt - aega on, me plaanime siia kuni aprillini jääda - tulge külla! Ja kohe kindlasti luban, et need jettypildid ei jää viimaseks, mul on neid veel. Ahjaa - see ironman. Ehk siis triatleetide proovikivi - 3.6 ujumist, 180 ratast ja maratonijagu jooksu - toimub juba sel pühapäeval. Ma vaatasin järgi, Barry sel aastal ei osale - mõistus tuli vist koju. :) Mul aga poleks midagi selle vastu, et ühel heal päeval seesama asi läbi teha - vähemalt 2 päevaga peaks hakkama saama :)
Näege, tarka juttu kah :) 
Aitäh!

No comments:

Post a Comment