20131009

lihvime suruõhuhaamriga keeleteemante

Umbes kahe aastaga, mis ma siin saarel olen olnud, on mu suhtumine kohalikku keelde teinud peaaegu 180-kraadise pöörde. Alguses tundus mulle, et nad räägivad nagu titt laliseb või et nagu oleks keegi koerale kanepit andnud. Kõik lühendid tundusid ääretult laisad - brekky, sunny jne. Nüüd tundub mulle see kohati armas, suupärane ja olgem ausad, nauditav. Kaks aastat võttis ainult aega, et aju ära peedistada, nüüd käin isegi ringi ja siristan Brisbane asemel "Brissy", Tasmaania asemel "Tassie" ja seda suurima naudinguga! Sest see on ju nii suu(re)pärane! Lisaks on neil päris palju naljakaid / napakaid väljendeid, mis kuidagi, lihtsalt, sobivad lausete sisse / vahele.
Nii võib täitsa kuulda neid muuseas ütlemas:
Fair Dinkum - tõsijutt
Spot on - sobib, täpselt, justament
Good onya, mate - saate ise ka aru
Have a good one, bud(dy) - pmst kena päeva; ma kasutan seda nii palju, et ise enam ei märkagi
You´ve done well - hästi tehtud! Kuuleb tihti ja sageli.
Wife Beater - maika
Drunkella - mälukana
Ja siis, kui remondimees kirjeldab tuttuut kvaliteetkinnisvara-
Everything was nice and sound, I mean really, it was Mickey Mouse 
Nice and sound - vahest piisab sellestki, kui öelda, et miski oli sound
Mikihiire väljendit kasutas muideks üks üdini vanakooli äge vana, noored ei ütle nii.
Amazing - normaalne, ra e täitsa hästi. (Kõik on amazing - kohvi, friikartulid, suvaline pulmalabrakas, kõik!)
Didgeridoo - aboneeger
Sparkie - elektrik
Halvim, mis ma kuulnud olen -
 Sanga. Kuidas saab see sandwich olla?
Ja parim, mis ma kuulnud olen - 

GIVE IT A WHAMMY WITH A HAMMY
e. pane haamriga üks pauk

Kurbus on hinges - nüüd, kui ees terendab aeg, mil edasi pean liikuma, hakkan alles aru saama, mida nad lalisevad. Ja miks nad lalisevad. Sest nii on mõnus ju, täpselt nagu elugi - no dramas! Palju rõõmu, mängulusti ja positiivset tagasisidet endas kätkev diskursus, mis - tundub mulle-  mõjutab alateadlikult kõiki, kes selles keelesupis kümblevad :D 
Aitäh! Cheers mate!

No comments:

Post a Comment