20100213

stalini kontsaj2lgedes




tegime siis l2rmi natuke. sest minu ainus reaktsioon seda 4* hotelli n2hes oli legendaarne what. the. fuck. saime trepil tyypidega kokku ja t6esti oli kahtlus, et kas yldse lubatakse enam 6ue vms. sest uks k2ib tabaga kinni. n6udsin v6tit arvates, et meid pannakse lukku ja ise minnakse oma m2gikylla vms tagasi lammaste/kitsede manu p2ikeset6usu nautima. aga Melik, kelle k2es on v6ti, :o:obib ka meitega (oleme kahestes tubades), seega see selleks. ja trellid olevat selleks, et kaitsta tydruk6ppureid, kes ses hoones elavad. kaitsta kurjade meeste eest, kes p2rast nendega kohtumist vangi peaks minema. oh well. meie v6ime erandkorras ;o;ositi kohtuta, et mingeid emergencyasju ajada.
selline k6va 3 paneks majale. kui t6staks ta tallinna ja v6rdleks teiste yhikatega.
ja vetsud ongi niiiiiiiiii khuulid.....ma ei m6nita enam yhtegi ossi parklas kykkasendis chillimise eest, sest ega siinmail potist ju kuuldud pole. elagu terasest reied!

hommik v6ttis meid vastu t-s2rgi ilmaga ja oujee kui ilusa vaatega. v2ljas oli kevad!!!!! SOE KEVAD!!!!
hommikus;o;ok oli muidugi maailma veidraim ning jah, seal on1 viil vist (valla) vorsti.
kuna me eile saabusime nii hilja, siis BF oli kuskil kella 1030 ajal alles, mist6ttu j2tsime l6una 2ra ja t6stsime 6htus;o;ogi kella 1730 peale. lihtne ja normals.
liidritega plaane tehes h2mmastab mind korraldajamaa suhtumine, see on v2ga vaba - graafikus on iga teine asi free time (ning mism6ttes paned sa icebreaker m2ngud neljandale p2evale, hallooooo)ja ausalt ;oeldes see sobib mulle, kuna me teeme sellest v2rgist seega t2pselt sellise v2rgi, nagu meile sobib. p2rast soojendusm2nge oli free time ja siis kytsime linna ning see on linn!!!!
BATMAN
50 a vana, tyrgi noorim linn.
geeeeeeeto.
nafta ja gaasi t;o;otlemine.
k6rge t;o;otus
enamus on kurdid

ma oleksin sattunud justkui ebareaalsusesse. see ilu oli nii valus, et sa hakkad mustvalgelt n2gema. r22mas majad. poolikud majad. vanad mehed. v2ikesed armsad r2pased lapsed (ilma naljata). elu t2naval. melu t2naval. tolm. politseisoomukid. politsei aias on pidu, grillitakse ja sissep22s on 6hupallidega kaunistatud. ainus mida tahan pildistada v2rviliselt, on inimeste n2od - ma tahan tabada neidsygavaid mandlisilmi, neid v2rvilisi r2tte ja sygavaid n2ojooni,mis v6iksid v2ga pikad jutud maha pidada. see, mida me siin n2eme ja kogeme, ei ole mingi turistishieet. see on p2ris tyrgi. street'n'unemployed style. ma arvan, et seal saginas n2htamatuna k6nnitee22rel istudes saaks ma end pooleks vaadelda, vaadata ja n2ha.

inimesed tahavad koos sinuga pildile j22da - sinu kaamerasse. esimene kysimus on alati - mis su nimi on? edasi, kust p2rit oled ja siis juba jutt jookseb. enamusest nad aru ei saa, ajavad oma loba ja sinu jutule vastavad jeesjees. pikt6r, jees? keskuses ning t2navatel k6ndimine oli natuke nagu oleks mul kurdid ytlevad, et nad on k6ik vennad ja nii nad ka suhtuvad teineteisesse - astuvad kohe ligi ajavad jutu sirgeks ja asi vask. 22retu s6bralikkus ning kaubanduslikus plaanis ei ole eriti pealetykkivad tegelased.

Bussi oodates j2tkus mu keele6pe. kuna ma olen nende silmis oma nahatoonilt ja juuksev2rvilt kollane, siis hakati mind kutsuma "bosuu". tore. ma olen 24 h tyrgis ja inimesed t2naval hyyavad ka bosuu, sest lapsed jooksid laiali ja kandsid ette, et mind nii hyytakse. ja mina siis hyyan musti mustadeks /rashii/ ja koos hyyame punaseid soorodeks. /vend mari ytleb k6rvalt, et ei saa aru, miks kohalikud ja projektirashiid mind oma suureks valgeks jumalahviks (remember, great white ape?) on valinud, tydrukud on juba vaikselt kadedad/
aga jah, sai on /naan/ ja ait'ah on /spaci/, kurtshik on kutsikas ja kartuul on...daaaaa :D ja dziovanni on *HOW YOU DOIN'?* ja yleyldse olen ma varsti siia kurdi keeles kirjutamas.

p2rast 6htus'o''o'ki k2isime jooksmas. saime territooriumilt v2lja ja jooksime pimedas m'o''o'da teed naaberkylla ja tagasi. meid hoiatati lahtsite koerte eest, ja haukumist oli kulda ka aga taamalt ja p6ldude tagant. ja siis tegime seespool territooriumi aeda kaks ringi, ajaliselt tundub, et aia pikkus meie ymber on 1-1,5 km. see on v2ga eriline tunne, kui jooksed tundmatul maastikul, tumemustas taevas peakohal s2ravad t2hed ning kauguses kuuled minaretist kaeblikku palvelaulu. eriti eriline on see, et on soe ja 48h varem s6itsid sa lumelauaga.

6htune programm oli hullult 2ge, istud oma p2hklikausi ees ja yle selle paistavad r6duaknast kauguses j2rgmiste m2gikylade tuled. muusika ei ole tyrgi oma, m2ngib kurdi muusika. h2sti vali ja tempokas, nii et nurgas yyrgavast telekast tyrgikeelset vancouverirepotaazi polegi kuulda.
6ppisime erinevaid tyr..kurdi tantse(sry, ma tean kyll, et v2ga erinevad asjad, aga palun tehke vahe ka selgeks pliis) ja ainus nimi, mis meelde j2i, oli tants nimega balekaan /?/. mis on lihtne, tempokas, paneb higistama ja v2sitab v2ikesed s6rmed 2ra. tantsitakse 7-10 min, siis puhatakse 2 suitsu ja siis pannakse edasi.

t2na oli hea p2ev. elamusi on nii palju, et pea on 6htuks tyhjaks ylekyllastunud saadud infost. aga et me keskusest nii kaugel pole, siis t2na ma vaatan oma trelle armastava pilguga. ja teen neile pai.

stalini jalaj2lgedele v6ite teie pai teha.

No comments:

Post a Comment